A 2025/2026-os tanévben a Baross is csatlakozott a diákújságíró programhoz.
Eddig a Baross-iskolának nem voltak diákújságírói, vagy ahogy eddig nevezték őket, diáktudósítói. Idén egy három fős csapattal vágtunk bele: Tóth Réka, Bréda Barnabás és én. Október 14-én részt vettünk az első workshopon, amit a Városháza Zeichmeister termében tartottak.

A bevezetőt Pintér Bence polgármester tartotta, a foglalkozás további részét Czifrik Balázs kommunikációs koordinátor vezette. Az elején a fotós, videós kérdésekre kaptunk választ a jelen lévő fotográfustól, akitől kép- és videószerkesztő programajánlásokat is kaptunk.
Ezután kezdtünk bele a fő témánkba: az újságírás múltja és jelene. Nagy vonalakban megismertük és miként alakult ki az újságírás, és bemutatta annak folyamatát, ahogyan az újságírás szerepe megváltozott.
Beszéltünk a clickbaitről, az olvasók és a fiatalok inkább rövidülő koncentrációs képességről, az előbbi használatáról és az utóbbi hatásairól az újságírásban. A foglalkozás alatt tisztáztunk pár alapfogalmat, mint például a tudósítás és a riport, illetve, hogy mi köztük a különbség.
A workshop végén egy kvíz is volt, amin osztálytársam, Bréda Barnabás első helyezést ért el hármas holtversenyben.

Iskola: Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum
Szöveget írta: Sághy Szabolcs
Tanár: Dr. Takács Krisztina
Az írás a Diákújságíró program keretében készült.
