A kedvezményezett neve: | Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata |
A projekt címe: | Gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben |
A szerződött támogatás összege: | 1 681 099 238 Ft |
A támogatás mértéke (%-ban): | 100% |
A projekt tartalmának bemutatása: | Győr, Iparcsatorna szervizút – Puskás Tivadar úti kikötés
Az új szervizút első szakasza 200 méteren készült el, jelen projekt pedig a déli irányú továbbvezetést tartalmazza közel 700 méter hosszúságban. A fejlesztésnek köszönhetően a Puskás Tivadar út Gyárváros kiemelten nagy forgalommal bíró területének közúti forgalmát gyorsan és akadálymentesen tudja levezetni, miközben az itt működő sportlétesítményekhez, illetve az állatkert és az ETO Park számára is megfelelő kapcsolatot biztosít.
A Bercsényi liget északi és déli oldalán közútfejlesztés és parkolók létesítése A már megvalósult fejlesztés révén a Bercsényi liget kiszolgálja a Belváros-Újváros és Sziget-Pinnyéd városrészek közötti növekvő forgalmat, hozzájárul a folyamatosan bővülő Széchenyi István Egyetem, az Aqua Sportközpont, vagy éppen a 2017-es Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválra elkészült Radnóti úti Sportkomplexum közlekedési kapcsolatainak bővítéséhez. A kerékpáros közlekedést kerékpáros nyomvonal biztosítja a Bercsényi liget északi és déli oldalán egyaránt, valamint 160 db parkoló is kialakításra került.
A Radnóti út „kikötése” az 1. számú főútig A beruházás révén a Radnóti utca közvetlen és gyors kapcsolatot teremt a Bécset és Budapestet összekötő 1. számú főút és a Szlovákia felé vezető 14. számú főút között, egyben elősegíti a munkaerő mobilitását Győrön belül, Révfalu-Sziget-Újváros városrészek között, s szintén kiszolgálja a nagy forgalomvonzó létesítmények elérését, mint például az egyetemet, az új uszodát és a Radnóti úti Sportkomplexumot.
Győr, Szövetség u. – Bácsai út nyomvonal korrekció A Szövetség utca átépítése hozzájárul a forgalom gyors elvezetéséhez Szlovákia és Győr között, elősegíti a kereskedelmi, gazdasági kapcsolatok fejlődését, valamint a munkaerő mobilitást Szlovákia és Magyarország városai között. A beruházás a városon belüli közúti forgalmat is dinamikusabbá és biztonságosabbá teszi Bácsa-Révfalu-Belváros, illetve Bácsa-Révfalu-Sziget-Újváros városrészek között, segíti az egyetem könnyebb elérését, és csökkenti révfalui lakóterületre nehezedő forgalmi nyomást. |
A projekt tervezett befejezési dátuma: | 2019.05.31. |
A projekt azonosító száma: | TOP-6.1.5-15-GY1-2016-00001 |
Fél évvel korábban adták át a Radnóti utca és az 1-es út új csomópontját
Elkészült a Radnóti utca 1-es útig tartó meghosszabbítása, és maga a csomópont is, amelyet szerdán délelőtt, fél évvel a tervezett véghatáridő előtt vehettek birtokba a közlekedők…
A fejlesztéssel a Radnóti utca közvetlen és gyors kapcsolatot teremt a Bécset és Budapestet összekötő 1. számú főút és a Szlovákia felé vezető 14. számú főút között, s kiszolgálja a nagy forgalomvonzó létesítmények elérését, mint például a Széchenyi István Egyetemet, az Olimpiai Sportparkot és az Aqua Sportközpontot is.
„Az elmúlt években számos olyan beruházást hajtottunk végre, amelyek a belváros tehermentesítését, az egyes városrészek jobb kapcsolatát, ezáltal a gördülékenyebb közlekedést szolgálja. Ezek közül számos fejlesztés saját erőből, több pedig állami forrásból valósult meg, és igyekszünk a pályázati lehetőségeket is a lehető legjobban kihasználni. Ennek köszönhetően a Radnóti úti kikötés is európai uniós forrás segítségével készülhetett el. A fejlesztés a szintén az ebben a projektben megvalósult Szövetség út – Bácsai út nyomvonal korrekcióval együtt egy új közlekedési tengelyt nyit a városban.” – fogalmazott Borkai Zsolt polgármester.
Dr. Fekete Dávid alpolgármester hangsúlyozta, az úthálózati fejlesztések egyrészt a lakosság gördülékenyebb, biztonságosabb közlekedését szolgálják, másrészt pedig a gazdaságunk számára is fontosak, hiszen olyan útkapcsolatokat nyitunk, amelyek az ipari területek jobb elérését, illetve a gazdasági célú forgalom városközponton kívüli elvezetését eredményezik. Az érintett terület egyik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, a környéken számos olyan fejlesztés történt, amely az úthálózat fejlesztését is megkívánta.
Szeles Szabolcs a terület másik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, gondoljunk akár az egyetem fejlődésére, vagy az új sportlétesítményekre, a közterületek felújítására, a városrészek dinamikus fejlődése révén az elmúlt években Sziget és Újváros forgalma is megnövekedett, ezért az új közlekedési kapcsolat az itt élőknek is nagy segítséget jelent, miközben az út nem csak az említett városrészeket, de egész Győr közlekedését szolgálja.
A beruházást Ackermann István, a Strabag területi igazgatója jelentette készre. A feladat nagyságát jellemezve sorolta, ötvenezer köbméter földet mozgattak meg, 2700 köbméter beton útalapot és 2500 köbméter aszfalt burkolatot készítettek.
Az új út a Radnóti utca meghosszabbításában a Gyepszél utcától kétszer egy forgalmi sávval csatlakozik az 1. számú főúthoz. A kikötés jelzőlámpás csomópont létrehozásával és az Olajgyári iparvágány feletti híd szélesítésével és megerősítésével történt meg. A beruházás során 1142 méter út épült, a Radnóti Miklós utcában 588 méter, az 1. számú úton 554 méter hosszon. Az 1. számú főút csomóponti szakasza kétszer két sávosra bővült, a vasúti sín feletti 12 méteres műtárgyat 27,2 méterre szélesítették előre gyártott vasbeton gerendák alkalmazásával. A megvalósult útszakaszokon kiépült a közvilágítási hálózat is, a csapadékvizek elvezetésére pedig részben nyílt árkos, részben zárt csatornás elvezető rendszer létesült, amely egy 523 köbméter térfogatú tározótóba vezeti a vizet. Az utak mentén megtörtént a füvesítés, sor került továbbá170 fa ültetésére is.
A beruházás terveit a Hidro-Plan Kft. készítette. A munkaterületen a kivitelezést végző Strabag Általános Építő Kft. 2017 októberében kezdte meg a munkát,, s a vállalt 16 hónap helyett tíz hónap alatt elkészült az új útszakasz megépítésével. Ennek köszönhetően az iskolakezdés első hetére a forgalom számára is használhatóvá vált az új csomópont. A kivitelezés teljes költsége bruttó 834.685.751 Forint volt.
A most átadott fejlesztés egy négy győri úthálózati beruházást tartalmazó projekt része. Már korábban elkészült a Bercsényi liget II-es és III-as üteme, az Iparcsatorna szervizút Puskás Tivadar úti kikötése, és a Szövetség út 14. számú főútra való kikötése is. Utóbbi a most elkészült Radnóti úti kikötéssel párosulva a városközpontot elkerülve egy új közlekedési tengelyt hozott létre.
A „Gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben” című, TOP-6.1.5-15-GY1-2016-00001 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 1 681 099 238 Forint.
Elkészült a Radnóti utca 1-es útig tartó meghosszabbítása, és maga a csomópont is, amelyet szerdán délelőtt, fél évvel a tervezett véghatáridő előtt vehettek birtokba a közlekedők…
A fejlesztéssel a Radnóti utca közvetlen és gyors kapcsolatot teremt a Bécset és Budapestet összekötő 1. számú főút és a Szlovákia felé vezető 14. számú főút között, s kiszolgálja a nagy forgalomvonzó létesítmények elérését, mint például a Széchenyi István Egyetemet, az Olimpiai Sportparkot és az Aqua Sportközpontot is.
„Az elmúlt években számos olyan beruházást hajtottunk végre, amelyek a belváros tehermentesítését, az egyes városrészek jobb kapcsolatát, ezáltal a gördülékenyebb közlekedést szolgálja. Ezek közül számos fejlesztés saját erőből, több pedig állami forrásból valósult meg, és igyekszünk a pályázati lehetőségeket is a lehető legjobban kihasználni. Ennek köszönhetően a Radnóti úti kikötés is európai uniós forrás segítségével készülhetett el. A fejlesztés a szintén az ebben a projektben megvalósult Szövetség út – Bácsai út nyomvonal korrekcióval együtt egy új közlekedési tengelyt nyit a városban.” – fogalmazott Borkai Zsolt polgármester.
Dr. Fekete Dávid alpolgármester hangsúlyozta, az úthálózati fejlesztések egyrészt a lakosság gördülékenyebb, biztonságosabb közlekedését szolgálják, másrészt pedig a gazdaságunk számára is fontosak, hiszen olyan útkapcsolatokat nyitunk, amelyek az ipari területek jobb elérését, illetve a gazdasági célú forgalom városközponton kívüli elvezetését eredményezik. Az érintett terület egyik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, a környéken számos olyan fejlesztés történt, amely az úthálózat fejlesztését is megkívánta.
Szeles Szabolcs a terület másik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, gondoljunk akár az egyetem fejlődésére, vagy az új sportlétesítményekre, a közterületek felújítására, a városrészek dinamikus fejlődése révén az elmúlt években Sziget és Újváros forgalma is megnövekedett, ezért az új közlekedési kapcsolat az itt élőknek is nagy segítséget jelent, miközben az út nem csak az említett városrészeket, de egész Győr közlekedését szolgálja.
A beruházást Ackermann István, a Strabag területi igazgatója jelentette készre. A feladat nagyságát jellemezve sorolta, ötvenezer köbméter földet mozgattak meg, 2700 köbméter beton útalapot és 2500 köbméter aszfalt burkolatot készítettek.
Az új út a Radnóti utca meghosszabbításában a Gyepszél utcától kétszer egy forgalmi sávval csatlakozik az 1. számú főúthoz. A kikötés jelzőlámpás csomópont létrehozásával és az Olajgyári iparvágány feletti híd szélesítésével és megerősítésével történt meg. A beruházás során 1142 méter út épült, a Radnóti Miklós utcában 588 méter, az 1. számú úton 554 méter hosszon. Az 1. számú főút csomóponti szakasza kétszer két sávosra bővült, a vasúti sín feletti 12 méteres műtárgyat 27,2 méterre szélesítették előre gyártott vasbeton gerendák alkalmazásával. A megvalósult útszakaszokon kiépült a közvilágítási hálózat is, a csapadékvizek elvezetésére pedig részben nyílt árkos, részben zárt csatornás elvezető rendszer létesült, amely egy 523 köbméter térfogatú tározótóba vezeti a vizet. Az utak mentén megtörtént a füvesítés, sor került továbbá170 fa ültetésére is.
A beruházás terveit a Hidro-Plan Kft. készítette. A munkaterületen a kivitelezést végző Strabag Általános Építő Kft. 2017 októberében kezdte meg a munkát,, s a vállalt 16 hónap helyett tíz hónap alatt elkészült az új útszakasz megépítésével. Ennek köszönhetően az iskolakezdés első hetére a forgalom számára is használhatóvá vált az új csomópont. A kivitelezés teljes költsége bruttó 834.685.751 Forint volt.
A most átadott fejlesztés egy négy győri úthálózati beruházást tartalmazó projekt része. Már korábban elkészült a Bercsényi liget II-es és III-as üteme, az Iparcsatorna szervizút Puskás Tivadar úti kikötése, és a Szövetség út 14. számú főútra való kikötése is. Utóbbi a most elkészült Radnóti úti kikötéssel párosulva a városközpontot elkerülve egy új közlekedési tengelyt hozott létre.
A „Gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben” című, TOP-6.1.5-15-GY1-2016-00001 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 1 681 099 238 Forint
Győr, Iparcsatorna szervizút – Puskás Tivadar úti kikötés
Az elkészült beruházás képekben:
A Bercsényi liget északi és déli oldalán közútfejlesztés és parkolók létesítése
Az elkészült beruházás képekben:
Szövetség u. – Bácsai út nyomvonal korrekció
A fejlesztés képekben:
A győri gazdaságot erősíti közlekedési infrastruktúránk fejlesztése
A Radnóti út kikötése az 1. számú főútra, a Bercsényi liget II-es és III-as üteme, a Puskás Tivadar úti kikötés, a Szövetség út kikötése a 14. számú főútra, valamint a Szauter út bővítése is a gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést, valamint a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztést szolgálja…
„Győr hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő gazdaságával rendelkezik. Az önkormányzat egyrészt arra törekszik, hogy olyan intézkedéseket és fejlesztéseket valósítson meg, amelyek még vonzóbbá teszik a gazdasági környezetet, másrészt pedig fontos szempont a város élhetőségének fenntartása, tovább javítása. Az infrastrukturális fejlesztések hozzájárulnak a győriek mindennapos közlekedésének gördülékenyebbé, egyben biztonságosabbá tételéhez, ráadásul a jól kiépített közlekedési-hálózat vonzerőt is jelent a gazdaság számára.” – fogalmazott Borkai Zsolt polgármester, aki hozzátette, az útfejlesztések részben a 2017-es Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválra készülő sportlétesítmények megfelelő megközelíthetőségét is szolgálják.
Fekete Dávid alpolgármester hozzáfűzte, bár a közúthálózat, a közlekedés nem „vesznek részt” közvetlenül a termelési folyamatban, de közvetve nagymértékben befolyásolják a termelés fejlesztésének lehetőségeit. „Az elmúlt években számos olyan nagyberuházást hajtottunk végre, amely ezt a célt szolgálja, és a mostani, öt helyszínen megvalósuló projekt is a gazdaság további erősítését segíti, mindamellett, hogy az itt élők mindennapi közlekedését is rugalmasabbá, kényelmesebbé teszi.”
A több mint 2 milliárd forintos európai uniós támogatással megvalósuló, 100%-os támogatási intenzitású projekt 5 nyomvonalat foglal magában, amelyek kivitelezése nem egy időpontban történik. A beruházások során 1350 méter új út épül, közel 2200 métert korszerűsítenek, emellett közel 4300 kerékpáros létesítmény valósul meg.
Győr, Iparcsatorna szervizút – Puskás Tivadar úti kikötés
Az új szervizút első szakasza 200 méteren készült el, jelen projekt pedig a déli irányú továbbvezetést tartalmazta közel 700 méter hosszúságban. A fejlesztésnek köszönhetően a Puskás Tivadar út Gyárváros kiemelten nagy forgalommal bíró területének közúti forgalmát gyorsan és akadálymentesen tudja levezetni, miközben az itt működő sportlétesítményekhez (ETO Stadion, Műjégpálya, Magvassy Sportcsarnok és Audi Aréna Győr), illetve az állatkert és az ETO Park számára is megfelelő kapcsolatot biztosít. Az Iparcsatorna elbontott töltésének helyén megépült szervizút a Puskás Tivadar útra csatlakozik, ezzel feltárja a Magvassy csarnok és az AUDI Aréna Győr mögé telepített új parkoló tereket is. A beruházás 2016 nyarán indult és szeptember közepén került átadásra.
A Bercsényi liget északi és déli oldalán közútfejlesztés és parkolók létesítése
A már megvalósult fejlesztés révén a Bercsényi liget kiszolgálja a Belváros-Újváros és Sziget-Pinnyéd városrészek közötti növekvő forgalmat, hozzájárul a folyamatosan bővülő Széchenyi István Egyetem, az Aqua Sportközpont, vagy éppen a 2017-es Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválra elkészülő Radnóti úti Sportkomplexum közlekedési kapcsolatainak bővítéséhez. A Bercsényi liget útjai közvetlenül csatlakoznak a belső nyugati elkerülő úthoz, amelyen keresztül mind az 1. számú főút (Ausztria), mind pedig a 14. számú főút (Szlovákia) közvetlenül elérhetővé válik. A kerékpáros közlekedést kerékpáros nyomvonal biztosítja a Bercsényi liget északi és déli oldalán egyaránt, valamint 160 db parkoló is kialakításra került. A Bercsényi liget kettes és négyes teknője között a közel egy kilométernyi út fejlesztése 2016. nyarán kezdődött, és szeptember végén került átadásra.
A Radnóti út „kikötése” az 1. számú főútig
A beruházás révén a Radnóti utca közvetlen és gyors kapcsolatot teremt a Bécset és Budapestet összekötő 1. számú főút és a Szlovákia felé vezető 14. számú főút között, egyben elősegíti a munkaerő mobilitását Győrön belül, Révfalu-Sziget-Újváros városrészek között, s szintén kiszolgálja a nagy forgalomvonzó létesítmények elérését, mint például az egyetemet, az új uszodát és a Radnóti úti Sportkomplexumot. A mintegy 600 méteres új útszakasz kivitelezése várhatóan 2017 tavaszán kezdődik.
Győr, Szövetség u. – Bácsai út nyomvonal korrekció
A Szövetség utca átépítése hozzájárul a forgalom gyors elvezetéséhez Szlovákia és Győr között, elősegíti a kereskedelmi, gazdasági kapcsolatok fejlődését, valamint a munkaerő mobilitást Szlovákia és Magyarország városai között. A beruházás a városon belüli közúti forgalmat is dinamikusabbá és biztonságosabbá teszi Bácsa-Révfalu-Belváros, illetve Bácsa-Révfalu-Sziget-Újváros városrészek között, segíti az egyetem könnyebb elérését, és csökkenti révfalui lakóterületre nehezedő forgalmi nyomást. A közel 500 méter útszakasz átépítését tartalmazó beruházás közvetlen kapcsolatot biztosít majd az Új-Bácsai út és a Szövetség utca között, és a már bemutatott Radnóti úti kikötéssel egy új közlekedési tengelyt hoz létre, csökkentve ezzel a belváros forgalmát is. A beruházás első fejlesztési szakasza az Útkezelő Szervezet kivitelezésében a Szövetség u. – Báthory u. – Bácsai út csomópontig már megvalósult, a fejlesztés második szakasza, a Szövetség u. – Báthory u. – Bácsai út csomóponttól indult 2016. októberében és a Szövetség utca új nyomvonalon történő kivezetésével folytatódik a 14. sz. főútra. A várható befejezési időpont 2017. június vége.
Győr, 83. számú főút – Szauter Ferenc út – 82. számú főút csomópont és az azokat összekötő út kapacitásbővítő átépítése
A fejlesztés megvalósítását követően a Szauter Ferenc utca és a kapcsolódó 82. számú főút csomópont kapacitása jelentősen növekszik, így dinamikusabb közlekedést tesz majd lehetővé, hiszen az érintett úthálózat jelenleg több irányból is jelentősen túlterhelt. A jelenlegi alacsony forgalomáteresztő-képességű úton és csomóponton gyakran alakulnak ki torlódások. Az út kapacitás-növekedése révén csökkeni fog a lakóterületekre átszivárgó forgalom nagysága és javul a közlekedésbiztonság is. A Szauter Ferenc út Nagy Imre út és Szent Imre út közötti szakaszán útpálya-bővítés történik. A több mint 200 méter hosszú, 2-szer 2 sávos közlekedési pálya után 2 méter széles gyalogjárda épül, a Szauter út mindkét végére többsávos, fonódásmentes, turbó körforgalom kerül. (A tervezett körforgalmak közül, 2015-ben uniós forrásból már megvalósult a 83-as úthoz kapcsolódó többsávosra bővített körforgalom.). A projekt része a Szauter út – Szent István út (82.sz. főút) meglévő körforgalmú csomópontjának kapacitásnövelő átépítése is. A beruházás várhatóan 2017. második félévében kezdődik és 2018. tavaszára készül el.
A Gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben című, TOP-6.1.5-15-GY1-2016-00001 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 2 043 000 000 forint.