A módszer lényege, hogy a meglévő útburkolatot darálják fel, víz és cement hozzáadásával pedig ez képezi az új burkolat alapját.
„Az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül a városrész, a Liget utca – Nép utca által határolt területen pedig egy szisztematikus, ütemezett útfelújítási program valósult meg. A Muskátli utca felújítása ehhez a sorhoz csatlakozott, hiszen a régi burkolat felületi bevonásos, teherbíró alap nélküli utca volt.” – mondta el a helyszínen Szeles Szabolcs alpolgármester, a terület önkormányzati képviselője. Hozzátette, a Vasas utca maradt még hátra, amely a jövőben közműkiváltást követően valósulhat majd meg.
„A városban megvalósuló nagyberuházások mellett fontos, hogy a lakosság közvetlen környezetét érintő fejlesztések is folyamatosak. A Muskátli utca elkészült megújítása is éppen ilyen fejlesztés.” – emelte ki Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő.
Stanitz Tamás a győri Útkezelő Szervezet intézményvezető-helyettese a munkálatok szakmai hátteréről számolt be. A remix útfelújítási technológia sokkal kevésbé környezetterhelőbb, mint a hagyományos útfelújítás. Mivel itt felhasználják a meglévő útburkolatot, ezért nem kell elszállítani az építési törmeléket, jelen esetben közel 31 nagy teherautónyit, illetve jelentős összeg takarítható meg a szállítási és lerakóhelyi díjak kapcsán. Ugyanilyen megoldást alkalmaztak az Audi gyárat megkerülő kerékpárút és a Kövecses utca korszerűsítése során.
A Muskátli utcában az így elkészült útalapra új aszfaltréteg került mintegy 220 méter hosszon. A felújítás 36 millió Forintba került, melyet az önkormányzat biztosított az Útkezelő Szervezet költségvetésében. Az útkezelő szervezet felhívja a lakók figyelmét arra, hogy az utcák körüli vízelvezető rendszer tisztán tartása érdekében rendszeresen söpörjék össze a lombot, faleveleket.