Időjárás

9 °C

március 25. | Irén, Írisz

Deutsch English
Hétfőtől váltható ki a hatósági bizonyítvány a buszbérlet-kedvezményhez
Hétfőtől váltható ki a hatósági bizonyítvány a buszbérlet-kedvezményhez

Gyakori kérdések, szakszerű válaszokkal

A közgyűlés dr. Dézsi Csaba András polgármester javaslatára a buszközlekedésben nyújtott kedvezményekről döntött. Ennek értelmében a győri önkormányzat az állandó győri lakhellyel rendelkezők számára lehetőséget biztosít arra, hogy a havi bérlet árából 25 százalékos, míg a negyedéves bérlet árából 50 százalékos kedvezményt  vegyenek igénybe a győriek.  Az alábbiakban a leggyakrabban felmerülő kérdésekre válaszolunk. Kérjük, olvassák el figyelmesen a válaszokat, hogy minél gyorsabban és zökkenőmentesen történjen a hatósági igazolások kiadása. A jogszabályokat mindenképpen be kell tartanunk, azért van szükség az itt részletezett lépésekre.

  • Milyen típusú buszbérletre lehet kérni az önkormányzati kedvezményeket?
  • Havi, illetve negyedéves (általános, tanuló és nyugdíjas) bérletekre.
  • Csak állandó győri lakosok kaphatják, vagy mások is?
  • 2023. december 31. napján győri lakóhellyel (állandó lakcím kell, tartózkodási hely nem elég) rendelkező személyek, akiknek győri lakóhelye azóta is folyamatosan fenn áll.
  • Kik még?
  • Mások nem.
  • Milyen módon kérhető a hatósági bizonyítvány?
  • Személyesen, írásban papír alapon vagy az ügyfélkapun keresztül.
  • Melyek a személyes igénylés lépései?
  • Először hatósági bizonyítványt kell kérni. A Polgármesteri Hivatal Lakossági Kapcsolattartó Osztálya állít ki hatósági bizonyítványt/igazolást a jogosultság fennállásáról. A Volán jegypénztárainál az igazolás bemutatásával vásárolható kedvezményes bérlet.
  • Mikortól lehet kérni hatósági bizonyítványt?
  • A hatósági bizonyítvány kiállítását 2024. 03. 18. napjától lehet kérni. A Polgármesteri Hivatal Lakossági Kapcsolattartó Osztálya a hét minden munkanapján ügyfélfogadást tart az alábbiak szerint:
    Hétfő – Kedd – Szerda 8 – 16 óráig (az ügyfélfogadás 12 és 13 óra között szünetel)
    Csütörtök 8 – 17:30-ig (az ügyfélfogadás 12 és 13 óra között szünetel)
    Péntek 8 – 12 óráig
  • Hol?
  • A polgármesteri Hivatal Lakossági Kapcsolattartó Osztály Irodáján. (Szent István u. 27), valamint a győrszentiváni (Déryné u. 50.), a ménfőcsanaki (Szertári u. 4.), és a gyirmóti (Szent László u. 35.) kirendeltségeken a fent megadott ügyfélfogadási rendben.
  • Milyen dokumentumot kell magunkkal vinni?
  • Személyazonosító igazolványt, lakcímkártyát.
  • Lehet-e kérni családtagnak, vagy másnak meghatalmazással hatósági bizonyítványt?
  • Kiskorú gyermek részére (18 év alatt) törvényes képviselője is (szülő, gyám) igényelheti. Nagykorú személy esetén meghatalmazásra van szükség, mely lehet kézzel írt és aláírt, vagy két tanú aláírásával igazolt dokumentum.
  • Kell-e fizetni a hatósági bizonyítványért?
  • Nem.
  • Milyen gyakran kell megújítani a hatósági bizonyítványt?
  • A naptári negyedévet megelőző hónap második napjától számított 15 munkanapon keresztül lehet igényelni, tehát negyedévenként. A jelenlegit követően június  2- 21-éig, majd szeptember 2- 20-ig a Volánbusz jegypénztáraiban.
  • Hol vásárolható bérlet?
  • A Volán jegypénztárban, két helyszínen: a vidéki buszpályaudvaron (Hunyadi u 9.) és a belvárosban (Árpád u 51/B.)
  • Mikor tartanak nyitva?
  • Hunyadi u 9:
    Munkanapokon (1. és 7. között) 05:30 – 17:30
    Munkanapokon (8. és 31. között) 05:30 – 8:40 és 9:00 és 12:00 és 12:25 – 15:30
    Minden hónap első szabadnapján: 05:30 – 11:30
  • Árpád u. 51/B
    Reggel 8-tól 15 óra 45 percig, munkanapokon
    A kedvezményes bérlet vásárlásához szükség van a jegypénztárnál a hatósági bizonyítvány bemutatására, tekintettel arra, hogy annak alján található QR kód beolvasását követően van lehetőség értékesítésre.
    A Volán azonban felhívja a figyelmet arra:
    A bérletek árusítását a Volán csak 2024. március 25. napjától kezdi meg.
  • Lehet-e automatákból vásárolni kedvezményes bérletet?
  • Nem

A kérelem e-Papíron (ügyfélkapun) történő elektronikus beküldésének konkrét lépései:

  1. Az igazolás kiállításához először a kérelem letöltése, majd annak kitöltése szükséges.
  2. Sikeres bejelentkezés után az epapir.gov.hu oldalon a TÉMACSOPORT-nál és az ÜGYTÍPUS-nál is az „Egyéb” kategóriát kell kiválasztani.
  3. A CÍMZETT GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA legyen.
  4. A LEVÉL TÁRGYA mezőbe a „buszbérlet” szöveget írja be.
  5. A LEVÉL SZÖVEGE tetszőleges, szabadon írott szöveg lehet, de a mező nem hagyható üresen.
  6. Az első pontban letöltött és kitöltött (elmentett) kérelem mellékletként történő csatolásához a Tovább a csatolmányokhoz gombra kell kattintani, majd CSATOLMÁNY ablakban a jelzett helyre kell húzni a kérelem dokumentumot.
  7. Ha sikeres volt a Kérelem feltöltése és megjelent a kérelem a feltöltött fájlok listájában a Tovább a véglegesítéshez gombra kell kattintani.
  8. A következő ablakban áttekinthető az elküldeni kívánt levél és a Küldés gombra kattintva beküldhető. A rendszer esetlegesen a beküldés megerősítését kérheti egy újabb Ügyfélkapus bejelentkezéssel.
Uploaded: 2024.03.14
Size: 125.80 KB
Uploaded: 2024.03.18
Size: 282.83 KB